torsdag 10 januari 2013

Det ska vara svenskt!


Som svensk i utlandet så finns det språk som klingar så fint som svenskan. Och jag som inte har familj här pratar inte ens svenska i hemmet.

Jag kan verkligen sakna svenskan, att höra svenska runt mig. Kollegor och kunde som pratar svenska. Svenska nyheter. Svensk radio (som jag avskydde i Sverige). Höra svenska på stan.

Därför har jag nu börjat sluka allt svenskt, läser bara böcker på svenska och se så mycket svenskt jag kan streamat. Det är också därför bloggen är på svenska.
Nu har jag också blivit lite besatt av svenska musiker. Och de behöver inte sjunga på svenska, vilket är ologiskt. Just nu gillar jag den här låten och texten:

"Det är först när man ger upp som det blir nått nytt
När man släpper taget tar man steget
Jag vet hur ont det gör när hoppet dör
Men askan är den bästa jorden
Och även fast du inte tror det
Askan är den bästa jorden"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar