onsdag 21 november 2012

6. Prata

herrejävlar vad jag  kan prata. Dialog är inte nödvändig även om jag föredrar att människor bekräftar det jag säger.
Mina bästa minnen jag har i livet är nog ändå från när jag pratar. det handlar så klart väldigt ofta om vem jag pratar med, och vad man säger är inte alltid det viktiga, ibland är det bara att man säger något för att göra ensamheten lite mindre och kärleken lite större. I Umeå spenderade jag timmar i garderoben pratandes i telefon. det ger mig fortfarande glada känslor i kroppen när jag tänker på det.

Nu har jag turen, eller snarare skapat möjligheten för mig själv, att prata som levebröd. Föreläsningar inform några hundra varvas med samtal med bara en person åt gången.

Ja prata det kan nog vara en av mina allra största talanger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar